Tuesday 24 November 2015

POSTER

hai kawan2.. untuk hari ini, saya nak share laa serba sedikit mengenai subject final acting.. kami dibahagikan kepada 4 kumpulan.. 1 kumpulan kemungkinan seramai 11 or 12 orang sahaja. untuk kali ini, kami semua ditugaskan untuk melakonkan satu cerita.. berpandukan atas cerita ape nak buat.. tapi kami berkumpulan bersempakat untuk membuat satu story yang bertajuk 'MOK' .

 cerita mok ini mengisahkan seorang perempuan yang diberi nama sebagai Mah. mah dipegang watak sebagai seorang perempuan yang agak sensitif.. ceria dan mudah gelabah apabila mendengar sesuatu perkara.. mah mempunyai 2 orang anak, lelaki dan perempuan dan mempunyai seorang suami yang diberi nama sebagai Man. mereka menetap di sebuah perkampungan yang diberi nama sebagai kampung batu belah.

Hendak dipendekkan cerita. . mah yang kempunan ingin makan ayam kfc menyebabkan berlaku kekecohan apabila dia mendapati ayam kfc yang dibeli oleh suaminya telah habis dimakan oleh anak-anaknya menyebabkan beliau melarikan diri. pada mulanya suami dan anaknya memikirkan mah telah ditelan oleh batu belah .. tapi kebenarannya mah telah mengikuti rombongan ke kuala lumpur bersama rakannya . rombongan tersebut telah dianjurkan oleh kampung sebelah. disitulah berlakunya segala persalahfahaman, kekecohan dan tangisan sepanjang lakonan yang bakal ditampilkan nanti.. ingin ketahui lebih lanjut mengenai mah dan sekeluarga.. saksikan nanti lakonan dari kami di bestari hall , unikl pada 11/12/2015 .. kedatangan anda semua kami alu-alukan... sekian


poster untuk final acting
"MOK"

No comments:

Post a Comment