Tuesday 3 November 2015

MYTHICAL CREATURES

Mythical creatures ini merangkumi siapa yang mencipta dunia dan mengesahkan apa sebenarnya yang berlaku.

Hari ini kami telah mempelajari sesuatu yang unik mengenai mythical creatures. Untuk topic hari ini , kami telah mengetahui bagaimana kombinasi antara manusia dan binatang apabila digabungkan dalam satu sebuah lukisan.

Hari ini mr. m telah menunjukkan slide yang memaparkan beberapa gambar lukisan yang unik apabila gambar tersebut menggabungkan gambaran manusia dan haiwan telah siap digabungkan . Antara contoh binatang yang di paparkan adalah naga, kuda , helang dan sebagainya. ini pula merupakan nama2 bagi combination tersebut antaranya ialah MEDOUSA ( ular manusia ), GRYPHIN ( helang singa ), HARPYCA (manusia dan burung )

MEDOUSA (ULAR MANUSIA)

GRYPHIN@GRYPHON (SINGA HELANG)

HARPYCA (MANUSIA DAN BURUNG)

Tugasan ini telah dibentangkan oleh mr.m dan ini juga merupakan beberapa info yang perlu dilakukan oleh semua student untuk assigment final sebelom cuti mid sem ini bermula.

 Kami diberikan beberapa tugasan khas iaitu student diebnarkan memilih sendiri rekaan manusia dan beberapa bentuk pose dari binatang . kami hanya melukis sebanyak 5 pose human dan 5 lagi post animal. Lukisan perlu dilakukan diatas kertas yang bersaiz A2 (watercolor) . Kombinasi dari pose manusia dan binatang tersebut, student hanya melukis untuk final adalah 2 pose sahaja.

No comments:

Post a Comment